Wykorzystując długi weekend oraz piękną, majową pogodę 5 maja 2012 siedmioro rowerzystów z naszej grupy wybrało się do Sanktuarium Matki Bożej w Tulcach. Wyruszyliśmy o 8.00. Trasa wiodła mało ruchliwymi drogami przez Opatówko, Podstolice, Gąsiorowo, Stroszki, Gułtowy, Klony, Czerlejno, Gowarzewo. Po drodze zatrzymaliśmy się najpierw w lesie a potem koło pałacu w Gułtowach,  który pełni  rolę ośrodka konferencyjnego. Później mieliśmy postój przy remontowanym, drewnianym  kościele w Czerlejnie. Zwiedziliśmy jego wnętrze. Pięknie prezentował się ołtarz główny oraz  ambona. Na następnym przystanku był już cel naszej podróży tj. świątynia w Tulcach. To kościół jednonawowy  z niższym i węższym prezbiterium oraz pięknie zdobionym barokowym ołtarzem głównym. O kościele dowiedzieliśmy się od spotkanych wiernych oraz z tablic informacyjnych  umieszczonych w jego wnętrzu. Koło świątyni był plac wykorzystywany jako miejsce spotkań pielgrzymów. Po zakończeniu zwiedzania zajechaliśmy do mieszczącej się nieopodal restauracji „Bambaryła”. Tam na tarasie zjedliśmy smaczny deser lodowy i wypiliśmy upragnioną kawę. Do domu wracaliśmy tą samą drogą. Było dość szybkie tempo i krótsze postoje toteż po przejechaniu łącznie ok. 78 km do Wrześni dotarliśmy około 15.30. To był bardzo udany wyjazd ze względu na poznanie nowych okolic, komfort jazdy na trasie oraz sprzyjającą pogodę.